Reporty

II. Blackboard Rally

neděle 26. července 2009

Dva dny, 13 RZ, 7 a 3/4km, šotolina i asfalt, noční erzety. Tak to všechno byl II. Blackboard Rally, pátý podnik seriálu Rally Brno, který se uskutečnil v pátek a v sobotu 17. a 18. července v Židlochovicích. Tým PBP se také zúčastnil, aby si po roce opět vyzkoušel, jak se závodí za tmy, když trať rychlostní zkoušky osvětlují pouze reflektory vlastního vozu.

Zázemí dvoudenního podniku se povedlo pořadatelům zajistit vskutku luxusní. Grilované sele, pivko, nocleh v tělocvičně nebo ve stanu na travnatém hřišti, sprcha, to všechno mohli účastníci závodu využít. Na programu závodu byly dvě etapy s celkovým počtem 14 měřených testů. První páteční etapa obsahovala dvě sekce, z čehož první čítala čtyři rychlostní zkoušky a druhá dva testy, které se jeli za tmy. Sobotní etapa pak dle harmonogramu zahrnovala 8 vložek. Díky počasí se nakonec v sobotu odjelo jen 7 zkoušek a závod byl ukončen těsně před lijákem, který se nad Židlochovické tratě v odpoledních hodinách přihnal. Všechny rychlostní zkoušky využívali jak asfaltové hladké úseky tak šotolinové prašné a kluzké pasáže. Tato kombinace povrchů tratí vyžadovala kompromisní nastavení podvozku i volbu pneumatik. Na start se postavilo 31 posádek, které také spatřili cíl soutěže.

S podmínkami na tratích se nejlépe od startu závodu vyrovnali hosté ze severu Čech, konkrétně ostřílený borec Petr Pavlát pilotující osvědčený speciál Toyota Celica GT Four a mladý talentovaný pilot David Broučil s vozem Peugot 307 WRC. Za nimi v první rychlostní zkoušce následovala skupina domácích jezdců v pořadí Jirka Veselka Volkswagen Golf V GTi, Michal Oppitz se zbrusu novým vozem Subaru Impreza WRX STI 09 a David Homolka se značně inovovaným vozem FORD Escort WRC.

Posledně jmenovaný pozvolna dolaďoval v průběhu závodu set-up svého vozu a jako jeden z mála dokázal sekundovat vedoucí dvojici. V té si po 2. vložce vyměnili oba aktéři pozice a vedení se ujal David Broučil, který ho do konce závodu už nepustil. Druhou pozici až do předposlední zkoušky hájil vítěz úvodního testu Petr Pavlát právě před zrychlujícím Davidem Homolkou. V posledním 13tém testu však jeho tlaku neodolal a o 2,11 setin vteřiny skončil na 3. místě. V cíli 2. David Homolka tak opět předvedl vynikající stíhací jízdu, když v druhé etapě vyhrál 5 zkoušek a stáhnul cca půlminutovou ztrátu na 2. místo, kterou měl na svém kontě v polovině závodu. Ostatní vítězství ve zkouškách si rozebrali 5x David Broučil a 3x Petr Pavlát.

Na start závodu se postavily i oba vozy Peugeot 307WRC týmu PB PEPETONI. Petr přijel opět testovat různá nastavení podvozku a mechanici se zaměřili zejména na přední nápravu vozu. V průběhu závodu několikrát vyměnili volnoběžku za diferenciál a naopak, aby otestovali různá chování vozu na obou površích. Nejlepšího dílčího umístění se Petrovi podařilo dosáhnout hned v úvodním testu, když zajel 6. čas, což byl při jeho absenci na shake downu poměrně nečekaný výsledek. V průběhu dne se mu už ale nepodařilo toto umístění zopakovat a tak závod dokončil na konečném 9. místě. Největší ztrátu Petr zaznamenal na nočních zkouškách. Ke startu za tmy nám pilot řekl: "Udržet se na trati zvlášť v šotolinové pasáži bylo hodně obtížné. Napříště budeme muset upravit světelnou rampu tak, aby světla svítila víc na krajnice cesty."

Mladíkovi Pepetonimu naopak noční testy docela sedly. Nejprve v průběhu prvních čtyř RZ našel optimální nastavení v a RZ4 dokázal zajet velmi slibný 11. čas. Následující RZ5, první noční zkoušku, měl Pepetoni opět velmi slibně rozjetou. V závěrečné části testu ale v jeho voze vypověděla službu elektronika a ani po několika pokusech o restart se vůz nepodařilo do cíle vložky dopravit. Další noční vložka RZ6 už PBmu vyšel perfektně a byl z toho vynikající 9. čas ve zkoušce. Pár slibných časů Pepetoni zajel ještě v sobotu ráno, v závěru už se mu tolik nedařilo a ještě než dorazil do cíle soutěže na konečném 24. místě, zaznamenal ještě utržený levý přední tlumič hned v úvodu RZ11. Dílčí úspěchy v některých zkouškách, zvláště pak v noční RZ6 jsou ale dobrým signálem na potenciál mladého jezdce.

Celkově lze závod zhodnotit velmi dobře. Pořadatelské skupině Rally Brno se podařilo úspěšně uspořádat první dvoudenní závod s vynikajícím zázemím, tratě byly vedeny příjemnou krajinou mezi pastvinami zdejších zemědělců a počasí i přes neustálou hrozbu deště nakonec vydrželo slunečné téměř až do konce závodu. Nezbývá než pořadatelům popřát, aby se jim ve zdejším pohostinném prostředí dařilo nadále organizovat tak kvalitní závody jako byl tento.

Konečné pořadí jezdců:

1. David Broučil Peugeot 307WRC
2. David Homolka FORD Escort WRC
3. Petr Pavlát Toyota Celica GT Four
4. Jirka JFD Veselka Volkswagen Golf V GTi
5. Marek Střihavka Toyota Celica GT Four
6. Michal Oppitz / MonkeyRacing / Subaru Impreza STi 07
7. Tony Lee Hráček / Xracing / Škoda Fabia S2000
8. Čenda Brychta / Brikul Racing / Volkswagen Golf V GTi
9. Petr Jaroš Peugeot 307WRC
...
24. Petr Jaroš ml. Peugeot 307WRC

 

kompletní výsledky >>  |  fotogalerie >>  |  foto teac >>

(pj)

FB

« zpět na seznam zpráv | nahoru »