Reporty

White dark RALLY

úterý 2. února 2010

V sobotu 30. ledna 2010 odstartovala na sněhu a ledu, za krásného zimního počasí závodní sezóna 2010 volným podnikem White dark RALLY. Premiérový závod se jel v nové lokalitě v Kněžicích u Jihlavy a nutno říci, že se opravdu vydařil. Akce byla spontánně naplánována díky velmi příhodnému zimnímu počasí, které letos na Vysočině panuje.

Nevyužít tyto vynikající podmínky k zimnímu závodu by byl hřích a tak vedení šampionátu RCRT přivítalo nabídku Zdenyho Neuwirtha uspořádat tento volný podnik. Díky vynikajícímu zázemí pro zimní soutěž a perfektně připraveným tratím, na kterých již několik dní předem usilovně pracovali Zdeny a Rosťa Neuwirthovi a oba členové FIVE Teamu Alf a Kuba Konecký si akce hned vysloužila kandidaturu na započítávaný závod v příští sezóně šampionátu RCRT 2011.


foto: (pj)

Závod byl uspořádán na paralelní trati s přemostěním s délkou okruhu úctyhodných 468m! Na trati se střídali všechny povrchy, které může typický zimní závod nabídnout. Na širokých rychlých i v úzkých technických pasážích, zasazených do sněhových bariér, museli závodníci zdolat jak sníh, tak ledové plotny i čistý led. Délka okruhu, závodní systém základní skupiny a následný vyřazovací pavouk zaručovali každému účastníkovi minimálně 6,2km ostrého tempa na trati a to i přes to, že okruh byl pro vyřazovací boje zkrácen o 200m. Semifinalisti pak museli zvládnout minimálně ještě o kilometr víc.


foto: Kuba Konecký

Všech 13 přihlášených závodníků určitě nelitovalo toho, že v mrazivém počasí vyrazili na tuto akci prověřit své schopnosti i techniku připravenou na letošní sezónu. Teploty během dne sice oscilovali kolem -5 stupňů celsia, odpoledne ale dokonce na chvíli vysvitlo sluníčko. Vytopená klubovna s teplými i studenými nápoji a výbornou klobáskou vždy poskytli útočiště všem účastníkům závodu.


foto: Kuba Konecký

Nebyla nouze ani o početnou diváckou skupinu místních osadníků. Konec konců o publicitu závodu bylo již předem postaráno informací poskytnutou regionálnímu tisku, prostřednictvím kterého se pravděpodobně o závodě dozvěděla i televize nova. Ta posléze o akci v následujícím týdnu odvysílala ve večerní zpravodajské relaci reportáž.


foto: Embie

Pojďme ale k samotnému závodu. V základní skupině pouze jednou zaváhal talentovaný Michal Bouchner as Embie, který se svým vozem Subaru Impreza WRC nedal vyjma Ondry Němce nikomu šanci a s 11ti výhrami skupinu ovládl. Za ním se s 10ti vyhranými duely seřadili 2. Alf s vozem Peugeot 307 WRC a 3. Ondra Němec s Mitsubishi Lancer Evo X. Pro Alfovo 2. místo ve skupině hovořil vyhraný vzájemný souboj s Ondrou. Vynikající 4. místo ve skupině vybojoval 8mi výhrami na sněhu a ledu velmi slibně jedoucí Jarda Krejčí, pro kterého byl start ve voze Subaru Impreza WRC asi poslední v barvách jeho loňského týmu BlackSheeps.

Kompletní pořadí základní skupiny:

#
1.  Michal Bouchner as Embie
2.  Aleš Horák as Alf
3.  Ondra Němec
4.  Jarda Krejčí
5.  Petr Jaroš
6.  Filip Strahal
7.  PB Pepetoni
8.  Kuba Konecký
9.  Lubomír Klinkáček
10.  Aleš Klinkáček
11. určeno losem  Zdeněk Neuwirth
12. určeno losem  Rosťa Neuwirth
13. určeno losem  Honza Cvrček

 

V základní skupině se pilotům PBP teamu dařilo střídavě. Mladík PB Pepetoni se se soupeři popral obstojně, když zejména porazil své přímé soupeře a to Kubu Koneckého z FIVE Teamu a Jardu Krejčího, který pro letošní sezónu založil nový tým autodílynanetu.cz. Jeho konečné umístění v základní skupině tedy bylo pěkné 7. místo. V extrémních podmínkách samozřejmě dostala zabrat i technika a tak musel Pepetoni jednu zkoušku dokončit s poškozeným servořízením, když promrzlý materiál převodů nevydržel nápor a ostré tempo a jedno z ozubených kol neudrželo 2 zuby.


foto: Embie

Petr odstartoval slibně výhrou nad vítězem posledního loňského závodu Mikula Show 2009 Filipem Strahalem. Ten ale na závod dorazil se zbrusu novou technikou T3 ve voze Škoda Octavia WRC, se kterou se evidentně teprve sžíval. V dalších testech se mu nadále poměrně dařilo až do okamžiku, kdy vypověděl službu přední volnoběžný diferenciál a přestalo zabírat levé přední kolo. V tomto stavu bylo velni obtížné udržet vůz Peugeot 2O6 WRC zejména na kluzkém povrchu v ideální stopě a o trakci přední nápravy ani nemluvě. Bohužel ani servis před další vložkou nepomohl a závada se opakovala. Nakonec se ještě přidal přestřižený čep kloubu přední poloosy a vůz musel znovu do servisní zóny. Situaci nakonec vyřešila výměna celé přední nápravy a nasazení pevné osy. Petrovy technické komplikace ale vyvrcholili před startem do posledního testu v základní skupině, kdy měl změřit síly s pozdějším vítězem Michalem Bouchnerem. V servisní zóně došlo ke zkratu na řídící jednotce, který společně se zlověstně stoupajícím dýmem způsobil její nenávratnou destrukci. Embie si tedy připsal bod bez boje a mechanici PB PEPETONI teamu začali s náročnou výměnou kompletní elektroniky vozu včetně pohonné jednotky. Přes všechny tyto obtíže se ale Petrovi podařilo s 8mi výhrami vybojovat 5. místo v základní skupině.


foto: Kuba Konecký

Vyřazovací boje byli vypsány vždy na 2 vítězství, s tím, že první 3 borci ze základní skupiny měli zajištěn přímý postup do čtvrtfinále. Vyřazovacím způsobem se tak do semifinále probojovali dvojice Petr Jaroš – Michal Bouchner a Alf – Ondra Němec. Ve čtvrtfinále zůstali Jarda Krejčí, kterému porážku ze základní skupiny vrátil Petr Jaroš, Filip Strahal, kterému zase porážku ze základní skupiny oplatil Ondra Němec. PB Pepetoni nestačil ve čtvrtfinále na Alfa, i když obě jeho jízdy vypadali velmi slibně a také pro Luboše Klinkáčka bylo čtvrtfinále posledním dějstvím, když ho vyřadil nekompromisně jedoucí Embie. V základní skupině sice na souboj Petr – Embie nedošlo, v semifinále ale mladý talent ukázal, že je favoritem vyřazovacích bojů a dvěma výhrami poslal Petra do boje o 3. místo. V druhém semifinále sice Ondra Němec vybojoval nad Alfem jedno vítězství, z postupu do finále se ale díky dvěma vyhraným rozjížďkám radoval Alf.


foto: Kuba Konecký

Ve finále se tak sešli papírový favorité na umístění na bedně Embie a Alf, o 3. místo bojovali Petr s Ondrou. V obou případech stačili k rozhodnutí o konečném pořadí dva duely. Vítězem premiérového závodu White dark RALLY na sněhu a ledu se stal Michal Bouchner as Embie, který pro letošní sezónu spolu se svým týmovým parťákem přechází do nově vzniklého týmu autodílynanetu.cz.
2. skončil Alf – FIVE Team, 3. místo vybojoval Petr – PB PEPETONI a 4. skončil Ondra Němec.

Konečné výsledky:

 konečné pořadí  čtvrtfinalisti  osmifinalisti
1.  Michal Bouchner as Embie  Jarda Krejčí  Honza Cvrček
2.  Aleš Horák as Alf  Filip Strahal  Rosťa Neuwirth
3.  Petr Jaroš  PB Pepetoni  Kuba Konecký
4.  Ondra Němec  Lubomír Klinkáček  Zdeněk Neuwirth
   Aleš Klinkáček

 

Tým PB PEPETONI odjížděl ze závodu přes všechny technické komplikace naprosto spokojen. Závod důkladně prověřil nové vozy Peugeot 2O6 WRC i tým mechaniků, který měl plné ruce práce. Oba piloti zúročili své zkušenosti z loňského startu na zimní RC RALLY ARCTIC v Českém Krumlově a týmoví inženýři si odváží pořádnou porci dat, kterou budou nyní zpracovávat pro další vývoj a přípravy pro nadcházející sezónu. Organizátorům závodu patří veliký dík a pokud bude White dark RALLY na programu i v příští sezóně tým PB PEPETONI určitě nebude chybět.


foto: Kuba Konecký

kompletní výsledky >>

fotogalerie >>

foto: Kuba Konecký >>  |  Embie >>  |  Ondra Němec >>  |  Lubomír Klinkáček >>

video: Lubomír Klinkáček 1 >>   2 >>  |  Jarda Krejčí >>

tisk: Jihlavský denník 1 >>   2 >>

tv: reportáž ve večerním zpravodajství tv nova >>

(pj)

FB

« zpět na seznam zpráv | nahoru »