Reporty

MČR - RC Rally Soběslav

pátek 20. srpna 2010

V neděli 8. srpna jsme se po propršené sobotě a zrušeném soběslavském závodě pro RCRT 2010 postavili na start téhož závodu, který byl podle plánu v neděli zařazen do seriálu mistrovství republiky. Jednalo se o druhý čistě asfaltový závod tohoto seriálu v prostředí, které dobře známe ze dvou našich loňských startů na těchto tratích. Ještě v pátek, před oběma závody, jsme si po taktické poradě přáli, aby trochu zapršelo, jelikož jsme usoudili, že v takovýchto podmínkách bychom mohli být konkurenceschopnější. Počasí nás ale vyšplouchlo, protože sobotní déšť byl až příliš intenzivní a závod doslova spláchnul z kalendáře, v neděli se zase kromě shake downu a části úvodní RZ jel celý závod na suchých asfaltech.

Volná sobota na závodišti nám alespoň přinesla trochu času na hloubkový servis závodní techniky a tak se postupně mechanici podívali i do některých částí vozů, do kterých se často nedívají a v podvečer dokonce proměnili některé původně olejové, po několika závodech vzduchové tlumiče opět v olejové a doladili nízký asfaltový set-up na všech třech pažoutech.

Závod ovládl průběžný lídr šampionátu, pilot RC rally racing Teamu Aleš Čejchan s vozem Peugeot 207 S2000. Na druhém místě mu sekundoval Petr Pavlát - AMK Malá Skála s Toyotou Celica GT Four, který uhájil pozici před překvapivě rychle a výborně jedoucím soukromníkem, mladíkem Victorem Trnkou, který svůj vůz Subaru Impreza WRC08 vodil po asfaltových tratích jako ostřílený profík a na 2. místo v cíli ztratil pouhé necelé 4 vteřiny.

Jako 4. závod dokončil Martin Knespl - Patriot-team, kterého v průběhu dne trochu potrápili drobné problémy s transmisemi jeho vozu Škoda Fabia S2000. 5. byl v cíli ostřílený pilot RC Clubu Čistá Frantin Doležal na Mitsubishi Lancer WRC, který v průběhu dne polemizoval s Alfem o správném set-upu pro soběslavský charakter tratí. V cíli byl ale s výsledkem celkem spokojen. Jako 6. závod dokončil soukromník Michal Bouchner jedoucí mimo klasifikaci MČR, který podle svých slov sice nemohl chytit ten správný rytmus pro řízení svého vozu Subaru Impreza WRC07, přesto zajel tento pěkný výsledek.

Na 7. místo se v závěrečném testu ze čtvrtého propadl Marek Střihavka, který dorazil do cíle RZ9-Červená Lhota po třech poté, co urazil zavěšení pravého zadního kola u své Toyoty Celica GT Four. Ani tato okolnost ale nepřipravila jeho tým AMK Malá Skála o týmové vítězství v tomto závodě. 7. borcem v cíli byl Ondra Němec, který se v průběhu dne potýkal s vlhkostí ovlivňující funkci elektronických systémů jeho Lanceru EvoX. 9. závod dokončil opět výborně jedoucí Jirka Hadrava s Toyotou Corola WRC, který sice nesbírá body do MČR, ale v posledních 2 závodech seriálu zajel velmi kvalitní výsledky.

Na desátém místě se umístil v poslední RZ podobně jako Marek Střihavka postižený Dejv Mišalko z RC Clubu Čistá, který o své osmé průběžné místo přišel jen pár metrů před koncem celého závodu. Na poslední skok přes mostek totiž nejel ve velmi vysoké rychlosti a při tvrdém dopadu zhasl motor jeho Lanceru WRC. Než se mu podařilo motor znovu natočit, ztratil několik cenných vteřin, což ho v cíli závodu stálo zmiňované 2 příčky. Podobným smolařem závodu byl ještě Filip Strahal, který už v předposlední vložce opustil své výborné 5. místo. I jeho Fabii S2000 postihl problém zvaný tříkolka, když Filip na trati RZ8-DírnáII urazil pravé přední kolo. Po tomto incidentu se propadl na 12. místo za v cíli 11. Alfa, který jel většinu závodu s nefunkčním zadním diferenciálem jeho Peugeotu 207 S2000.

Všichni 3 piloti PBP nastoupili na start po volném dni, který strávili v místě závodu relaxací. Káťa na 36. místě v cíli nasbírala opět velkou hromadu cenných zkušeností s RC Rally, tentokrát poprvé na zpevněném povrchu, za což byla odměněna vyhlášením na 3. místě v nevypsané kategorii nejmladších závodníků. V cíli 17. PB Pepetoni opět potvrdil, že je na asfaltu rychlejším jezdcem než na šotolině a nebýt nutnosti v prvním servisu po RZ1 přenastavit set-up na přední nápravě kvůli odstranění nedotáčivosti jeho 2O6ky a dvakrát utrženého volantu vysílačky v průběhu závodu, jistě by v neděli porazil i svého týmového kolegu Petra stejně tak jako se mu to podařilo na úvodním asfaltovém závodě MČR v EUROPARKu. PB si dokonce v jednu chvíli pohrával s myšlenkou nasadit na přední nápravu svého vozu volnoběžný diferenciál, se kterým ještě nikdy nejel. Po konzultaci s náhodným divákem, ostříleným rally manem Petrem Míkou ale od tohoto záměru nakonec upustil.

Petr závod dokončil o jednu příčku před Pepetonim na 16. místě. Snad v každém servisu měnil obutí svého Peugeotu a marně hledal optimální směs vzpomínaje na své přání závodit na mokrých tratích. Počasí tentokrát týmovou strategii dokonale vypeklo a závod se prakticky odehrál na suchých asfaltech. V závěru závodu mechanici zaznamenali ztrátu výkonu a slábnoucí kroutící moment pohonné jednotky Petrova vozu, v důsledku čehož chyběla Petrovi akcelerace zejména při výjezdu z uražených zatáček. Zdá se, že před dalším závodem bude nutné opět zabrousit hluboko do útrob závodní techniky a podívat se tentokrát i na uhlíky a stav komutátoru rotoru motorové kotvy.

Konečné pořadí jezdců:

1. Aleš Čejchan / RC Rally Racing Team / 90b.
2. Petr Pavlát / AMK Malá Skála / 80b.
3. Victor Trnka 72b.
4. Martin Knespl / Patriot-team / 66b.
5. Frantin Doležal / RC Club Čistá / 60b.
6. Michal Bouchner -   
7. Marek Střihavka / AMK Malá Skála / 55b.
8. Ondřej Němec 50b.
...
16. Petr Jaroš / PB PEPETONI / 31b.
17. PB Pepetoni / PB PEPETONI / 28b.
...
39. Káťa Jarošová / PB PEPETONI / -   

Konečné pořadí týmů:

1. AMK Malá Skála
135b.
2. RC Club Čistá
106b.
3. RC Rally Racing Team
98b.
4. Patriot-team 91b.
5. PB PEPETONI RC Rally Team 59b.
6. TD - IS Racing 30b.
6. RC ZOIDBERG 30b.

 

 kompletní výsledky >>

 

 foto:
Jiřinka >>  |  Frantin >>

video:
MČR >>  |  Dejv >>

(pj)

FB

« zpět na seznam zpráv | nahoru »