Reporty

Náhradní RC Rally Tábor ´08

neděle 20. července 2008

Včera 19. července tým PEPETONI s oběma vozy startoval v pátém podniku táborského šampionátu - náhradním podniku, N. RC Rally Tábor ´08, který byl organizátory šampionátu do kalendáře zařazen dodatečně jako náhrada za zrušený úvodní podnik letošní sezóny 3. Highland RC Rally Čechovka.

Sobotní závod se jel jako první letošní asfaltový podnik a účast 22ti posádek slibovala zajímavé souboje na tratích měřených úseků, tím spíše, že všichni účastníci byly tak trochu v očekávání co kterému jezdci přinese změna povrchu. Celý závod proběhl za pěkného až slunečného počasí, takže byl prostor v rámci stabilních klimatických podmínek na trati dostat jak z techniky tak z posádek maximum a to se také na trati v průběhu závodu dělo.

Celková délka 5,791km a maximální nasazení posádek a týmů ale přinesla i řadu komplikací mnoha jezdcům. Jednalo se nejen o problémy s technikou, například poškozené řízení mladého Aleše Matiáška, které způsobilo jeho odstoupení ze závodu, poškozená přední náprava Xsary Honzy Petra, který nakonec RZ6 dokončil jen velmi pomalou jízdou, když celý jeho vůz do cíle RZ pohánělo pouhé jedno přední kolo, požár palivového systému Lancie Luboše Hrstky v servisní zóně, vynechávající elektronika Lanceru Zbyňka Dařílka, nebo stávkující zadní diferenciál Petrovi třistasedmičky, který způsobil, že Petr jel jeden a půl rychlostní zkoušky pouze na přední nápravu. Další komplikace přineslo i velké psychické vypětí při boji o každý centimetr asfaltu, v důsledku kterého řada pilotů nasbírala penalizace buď za nedodržení tratě, případně si někteří trať zase neúmyslně prodloužili, nebo za kontakty s časomírou. Radkovi Pavlišovi se dokonce podařilo v RZ9 trefit fotobuňku hned 2x. Martin Knespl se zase nedokázal v RZ8 vyhnout nedovolené pomoci diváků a kontaktu s časomírou, za což byl také náležitě odměněn patřičnou penalizací.

Díky vysokému nasazení a také díky zmíněným komplikacím různého druhu nebyla v průběhu celého závodu nouze o razantní změny v průběžném pořadí, které se neustále měnilo, a které se ustálilo až v závěru soutěže. Celý závod nakonec vyhrál Radek Pavliš, který šel do vedení v RZ5, před Martina Knespla, který do té doby průběžné pořadí vedl. Martin Knespl nakonec skončil na 3. místě, kam ho díky jeho penalizacím v součtu 40s odsunul Pepa Jiřička. Ten se sice také nevyhnul problémům, v jeho případě to bylo hned v úvodní RZ nevědomé prodloužení trati, takže Pepa musel do druhé RZ startovat s půlminutovým mankem na průběžně vedoucího Martina, nakonec se ale soustředěnou jízdou probojoval až na konečné 2. místo. Smolařem závodu se stal Luboš Hrstka, který si z výborně rozjetého závodu po již zmiňovaném požáru vozu odvezl "pouhé" 11. místo, na které se postupně propadl z průběžné 3. příčky, když ještě v RZ8 ztrácel na 2. pozici necelé 3 vteřiny.

Jak již bylo zmíněno, ani jezdcům PEPETONI se nevyhnuly komplikace, tentokrát se ale spíš lepili na Petrův vůz. Nefunkční zadní diferenciál v 1. a v polovině 2. RZ způsobil Petrův pozvolný vstup do závodu, konkrétně z 10. místa po úvodní RZ, to však byla jeho nejhorší průběžná pozice za celý den. Petr se pak v průběhu závodu postupně prokousal až na 4. pozici, kterou bez problému uhájil až do konce závodu. Zásadní zvrat v jeho výkonech nastal po servisu mezi RZ5 a RZ6, kdy po poradě s šéfkonstruktérem a se strategickým oddělením týmu pilot přezul gumy a zvolil riskantní set-up vozu, který ale jak se ukázalo později v kombinaci s už dříve vyměněným zlobivým zadním diferenciálem fungoval perfektně a posunul Petra na přední místa v klasifikaci jednotlivých rychlostních testů. Petrovi se dokonce podařilo vyhrát desátý měřený test!

  
foto Michal Bouhner                                             foto Michal Bouchner

Pepetoniho vůz tentokrát fungoval vcelku bez problémů, drobným handicapem (nebo možná výhodou, to ještě musí analytici týmu řádně vyhodnotit) byla skutečnost, že Pepetoni nastoupil do závodu s novou řídící elektronikou a RC systémem, na kterém se mechanikům do poslední chvíle před startem závodu nepodařilo nastavit brzdu. Pepetoni jel tedy celý závod bez brzdy a držel se zásady: "kdo chce vyhrát, nesmí brzdit." Nové náčiní, a možná i eliminovaná brzda způsobili, že Pepetoni výrazně na asfaltovém povrchu zrychlil, což dokazuje porovnání jeho ztráty na vítěze s posledním asfaltovým podnikem z loňské sezóny. V průběžném pořadí si Pepetoni stejně tak jako řada dalších pěkně zacestoval. V polovině závodu byl dokonce na průběžném 11. místě. Do cíle soutěže pak dorazil na konečné 16té pozici, když poslední třetinu závodu sváděl pěkný souboj s divokým Renaultem Clio Kuby Marka. Tento souboj nakonec vyhrál a nebýt 20s penalizací za kontakty s časomírou, byl by na tom v cíli ještě o jedno místo lépe.

Šéf týmu míní, že úvodní asfaltová rozcvička se nakonec celkem vydařila, a tudíž dal volno všem členům závodního týmu na to, aby nabrali síly do dalšího, opět asfaltového podniku, který se na táborských tratích jede za necelý měsíc. Na set-upu vozů díky dobrým výsledkům a spokojenosti s chováním vozů moc práce nebude, tak nám nezbývá nic jiného, než jim popřát, aby si to volno pěkně užili.

Konečné pořadí jezdců:

1. Radek Pavliš /RCT Krumlov/ 20b.
2. Pepa Jiřička /MenM Rally Team/ 18b.
3. Martin Knespl 16b.
4. Petr Jaroš /PEPETONI/      15b.
5. Alf /FIVE Team/ 14b.
6. Aleš Matiášek 13b.
7. Tomáš Šena 12b.
8. Zbyněk Dařílek /RC Racing/ 11b.
...  
16. PB Pepetoni /PEPETONI/ 3b.
 

Konečné pořadí týmů:

1. FIVE Team        21b.
2. RCT Krumlov           20b.
3. MenM Rally Team 18b.
3. PB PEPETONI RC Rally Team 18b.
5. RC Racing Tábor 11b.
6. Pat a Mat RC RallyTeam     1b.
7. Miki Team 0b.

 

fotogalerie >>  |  konečné pořadí >>  |  kompletní výsledky >>

(pj)

FB

« zpět na seznam zpráv | nahoru »